تعمیرات و تاسیسات در محل

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تمام نشدن کار نظافت

در حالی که هر تمیزکاری معمولاً گامی در جهت درست است، تکمیل نکردن کار نیز می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. برخی از کارها را می توان در مراحل کوچک انجام داد، مانند حذف آشفتگی، برخی دیگر باید در یک فرآیند شروع و تکمیل شوند. به عنوان مثال، هنگامی که لکه‌های روی فرش را پاک می‌کنید، باید کار را با  آبکشی کامل محلول تمیزکننده به پایان برسانید. باقی ماندن بقایای صابون در الیاف فرش باعث می شود فرش بیشتر کثیفی را جذب کند و بدتر به نظر برسد.

راه حل

قبل از اینکه نظافت منزل را شروع کنید هر یک از کارهای خانه را بیاموزید و زمان خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید تا بهترین نتایج را برای تلاش های خود به دست آورید.

نادیده گرفتن بوق های مزاحم

تقریباً هر دستگاه الکترونیکی هشدار و بوق منتشر می کند. برخی مفید هستند، بسیاری آزاردهنده هستند، برخی می توانند نادیده گرفته شوند و برخی حتی می توانند جان شما را نجات دهند. نادیده گرفتن بوق های آشکارسازهای دود و دی اکسید کربن که نیاز به تعویض باتری دارند می تواند یک خطای مرگبار باشد. خسارت حتی یک آتش سوزی کوچک آشپزخانه می تواند به هزاران دلار برسد و می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

راه حل

باتری های سیستم های حفاظتی خانه را به طور مرتب تعویض کنید و با پیروی از دستورالعمل های سازنده، در صورت نیاز به روز رسانی کنید.

فراموش کردن نقاط پنهان

احتمالاً مدتی است که به سیستم تهویه هوای هود آشپزخانه یا خشک کن لباس خود فکر نکرده اید. این اسب های کار روزمره هر بار که از آنها استفاده می کنید رطوبت، پرز، بوی آشپزی و ذرات چربی را از بین می برند. آخرین باری که آنها را تمیز کردید کی بود؟ فراموش کردن این سیستم های مخفی می تواند منجر به آتش سوزی و آسیب های گسترده شود.

راه حل

برای برنامه ریزی تمیز کردن منظم، در تلفن یا تقویم خود یادداشت کنید.

تمرکز فقط روی کارهای داخل خانه

زمانی که شما مسئول نظافت داخلی و فضای باز هستید، همیشه کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید. برخی چیزها مانند علف های هرز در چمنزار یا پاسیوهای بتنی گل آلود به سادگی ناخوشایند هستند. برخی دیگر، مانند ناودان های مسدود شده با برگ یا کاه کاج، این پتانسیل را دارند که به خانه شما آسیب وارد کنند و ارزش آن را کاهش دهند. سرریز ناودان ها منجر به مشکلات رطوبت، آسیب سقف و مشکلات آفات می شود.

راه حل

حداقل فصلی، بیرون از خانه قدم بزنید و فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. سپس آنها را انجام دهید یا کمکی استخدام کنید.

تمیز کردن مایکروویو با آب لیمو

وقتی صحبت از تمیز کردن با آب لیمو می شود، بحث بوی آن نیست، به اسید سیتریک مربوط می شود. آنزیم های موجود در اسید سیتریک چربی را از بین می برد و جایگزین سبزتری برای پاک کننده های صنعتی خریداری شده در فروشگاه می کنند.

هرچه پول کمتری برای نظافت خرج شود بهتر است. با استفاده از روش بخار و اسید سیتریک، کثیفی مایکروویو خیلی زود از بین می روند. و در نهایت بوی بد مایکروفر هم از بین می رود.

راه حل

آب لیمو یک روش غیر شیمیایی برای تمیز کردن چربی مایکروویو است شما می توانید از مایعات مانند سرکه یا صابون مخلوط با آب استفاده کنید تا مایکروویو خود را تمیز کنید.

پیش گیری بهتر از درمان است، مراقب مواد داغ داخل مایکروویو، مانند عصاره لیمو در کاسه باشید.

پیش از این که اجازه دهید دستگاه مایکروفر شما با بی توجهی بسیار کثیف شود به صورت مرتب آن را تمیز کنید.

زمانی که چیزهایی مثل پاپ کورن درست می کنید، که به سرعت سس را بر روی دیواره ها می پاشد فورا مایکروویو را تمیز کنید.

 

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

ممکن است باور داشته باشید که بهترین ماشین ظرفشویی دنیا را دارید، اما تا به حال چند مورد پیش آمده که ماشین ظرفشویی شما به خوبی ظرف ها را تمیز نکرده و شما را نا امید کرده است، همچنین از ماشین ظرفشویی شما بوی بدی می آید که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ماهی یکبار کار بسیار خوبی است و اگر مدت زمان زیادی بگذرد و شما ماشین ظرفشویی خود را شستشو ندهید بجای تمیز کردن باید به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی خود باشید. پس به این نکات توجه کنید:

1. فاضلاب را تمیز کنید

برای تمیز کردن فاضلاب ماشین ظرفشویی خود، کافی است قفسه ظروف پایینی را بردارید و فاضلاب را بررسی کنید. اگر بقایایی از لازانیا، استیک و سیب‌زمینی گذشته‌تان یا ماشین چرخ داغ کودکتان باقی مانده است، دستکش‌های تمیزکننده زرد رنگ را به دست کنید و آن قسمت را تمیز کنید. این به جلوگیری از بوی مزاحم ماشین ظرفشویی، افزایش راندمان تخلیه و اطمینان از تمیز شدن ظروف شما کمک می کند. با کمال تعجب، این سخت ترین بخش خواهد بود ولی آنقدرها هم چالش برانگیز نیست!

2. ماشین ظرفشویی را با سرکه تمیز کنید

هنگامی که قفسه ظروف پایینی را از مرحله 1 تعویض کردید و همه ظروف را تمیز کردید، باید یک ظرف مخصوص ماشین ظرفشویی پر از سرکه سفید (1-2 فنجان) را به صورت عمودی روی قفسه بالایی قرار دهید. سپس یک چرخه کامل شستشو را با استفاده از آب گرم اجرا کنید. پس از آن، باید مشاهده کنید که هرگونه کثیفی، چربی و بوی تند از بین می رود.

3. مقداری جوش شیرین بریزید

پس از انجام دو مرحله اول، تقریباً یک فنجان کامل جوش شیرین را در کف وان بریزید. سپس یک چرخه کوتاه شستشو یا نیم چرخه را با آب داغ شروع کنید. پس از اتمام چرخه، درب ماشین ظرفشویی را برای چند ساعت باز بگذارید تا هوا خارج شود.

4. اگر بوی بد از ماشین ظرفشویی می آید

اگر بعد از انجام مراحل 1-3 هنوز بوهای بدی ماندگاری وجود دارد، ممکن است بخواهید از مقداری سفید کننده استفاده کنید. توجه: در صورت داشتن ماشین ظرفشویی از جنس استیل، استفاده از سفید کننده توصیه نمی شود.

به طور خلاصه، برای جلوگیری از هر گونه بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی، فقط بخش فاضلاب را تمیز کنید، ماشین ظرفشویی خود را با سرکه تمیز کنید، مقداری جوش شیرین بریزید و اگر ماشین ظرفشویی شما به آن نیاز داشت، از سفید کننده استفاده کنید.

یک ماشین ظرفشویی تمیز!

تا زمانی که این راهنمای گام به گام در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود را دنبال کنید، ماشین ظرفشویی شما باید همان طور که به یاد دارید به "بهترین ماشین ظرفشویی جهان" تبدیل شود.

 

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

تکرار برنامه نظافت می تواند یک کار گیج کننده باشد. هر چند وقت یکبار کارهای نظافتی باید انجام شود؟ چه کارهایی به عنوان کارهای روزانه، هفتگی، ماهانه یا فصلی در نظر گرفته می شود؟ سرویس نظافت دوره ای منزل میتواند چاره کار باشد.

اگر خانه شما بچه های کوچکی دارد، ممکن است متوجه شوید که کارهای هفتگی باید روزانه انجام شود تا از عقب افتادگی کارها جلوگیری شود. اگر تنها زندگی می کنید، برخی از کارهای روزانه ممکن است فقط به صورت هفتگی انجام شوند. مبتلایان به آلرژی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند ممکن است نیاز به انجام کارهای خاصی به صورت مکرر داشته باشند. از دستورالعمل‌های زیر به‌عنوان نقطه شروع برای ایجاد برنامه تمیز کردن روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی خود استفاده کنید.

امور روزانه نظافت

کارهای روزانه نظافت حداقل نظافتی است که باید به صورت روزانه انجام شود تا خانه تمیز بماند. بسته به نوع خانواده ای که در آن زندگی می کنید، برخی از این کارها حتی ممکن است لازم باشد بیش از یک بار در روز انجام شوند.

امور هفتگی نظافت

اگرچه بسیاری از این کارها به کار روزانه نیاز ندارند، اما هنوز هم برخی از مهم ترین کارهایی هستند که باید در خانه انجام دهیم. برنامه ریزی این کارها به شما کمک می کند نظم و نظافت منزل را حفظ کنید. بسیاری از مردم دوست دارند کارهای هفتگی خود را بر روی هر روز در هفته تقسیم کنند تا کارهای زیادی برای انجام همزمان نداشته باشند. دیگران ترجیح می دهند یک شب یا روز در هفته را به انجام کارهای هفتگی خود اختصاص دهند. برای کارهای هفتگی خود برنامه ای انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

امور ماهانه نظافت

قسمت هایی از خانه شما هستند که می توانند در جلسات نظافت روزانه و هفتگی نادیده گرفته شوند، اما در نهایت به یک نظافت ماهانه و کامل نیاز است. حتی اگر بچه‌های شما نتوانند به تنهایی آن‌ها را انجام دهند، این فرصتی عالی برای آموزش مهارت‌های تمیز کردن تخصصی‌تر برای آنها فراهم می‌کند.

امور فصلی نظافت

اگرچه کارهای نظافت فصلی مهم هستند، اما معمولاً فراموش شده ترین بخش های نگهداری از خانه هستند.و برای نگهداری و تمیز کردن خانه‌هایمان حیاتی است. کارهای فصلی زمان زیادی را نمی گیرد زیرا فقط باید هر سه ماه یا شش ماه یکبار در خانه انجام شود. مهم نیست که چه زمانی کارهای فصلی خود را برنامه ریزی می کنید، تا زمانی که با آن سازگار هستید و به یاد داشته باشید که انجام دهید.

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

تمیز بودن آشپزخانه و لوازم خانگی از جمله مهمترین عوامل در تمیزی و نظافت منزل میباشد.در اینجا یک راهنمای آسان در مورد نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با استفاده از وسایل معمول خانه آورده شده است. این ترفندهای ساده باعث برق افتادن اجاق گاز شیشه ای شما خواهد شد.

تا جایی که می توانید اجاق گاز خود را تمیز کنید!

اجاق گازهای شیشه ای از جمله لوازم مدرن برای هر آشپزخانه ای محسوب میشود. آنها فضای زیادی اشغال نمیکنند و می توانند به عنوان پیشخوان هم مورد استفاده قرار گیرند. تمیز نگه داشتن این اجاق گاز شیشه ای زیبا سخت است - حتی کوچکترین قطره ای که از تابه می ریزد، بدون تمیز کردن فوری بسیار واضح به نظر می رسد.

می‌توانید پس از هر بار استفاده، یک محلول پاک‌کننده اسپری کنید و اجاق گاز را پاک کنید، این روش بسیار موثر برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای خود را یاد بگیرید که هم ساده و هم مقرون به صرفه است!

چگونه اجاق گاز شیشه ای خود را تمیز کنید

ما قول روشی مقرون به صرفه و آسان برای یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه های شیشه ای اجاق گاز داده ایم، بنابراین از خرید محصولات پاک کننده در فروشگاه خودداری کنید. برخی از وسایل معمولی خانگی را جمع آوری کنید - این تمام چیزی است که برای تمیز کردن موثر اجاق گاز شیشه ای خود نیاز دارید.

1. مواد تمیز کننده را جمع آوری کنید. جوش شیرین و سرکه سفید را پیدا کنید، زیرا این دو محصول پاک کننده های اصلی اجاق گاز شما خواهند بود. همچنین چند پارچه یا حوله، یک بطری اسپری و یک برس اسکراب یا یک تیغ قابل چنگ زدن تهیه کنید.

2. بعد از اینکه از خنک بودن صفحه اجاق گاز مطمئن شدید، روی شیشه را با سرکه سفید اسپری کرده و با دستمال آن را پاک کنید. این کار تمام ضایعات سطح را از بین می برد. البته در اینجا می توانید از هر محصول پاک کننده ای استفاده کنید، اما معمولاً سرکه در دسترس ترین است.

3. بعد از استفاده سرکه، روی اجاق گاز را آزادانه با جوش شیرین بپوشانید. این کار باعث می شود کثیفی که روی اجاق گاز شما جمع شده است را از بین ببرد و تمیز کردن را بدون خراشیدن شیشه ممکن می کند.

4. یک حوله بزرگ پیدا کنید تا روی اجاق گاز شما را بپوشاند و آن را با آب داغ مرطوب کنید. اگر نمی توانید یک حوله بزرگ پیدا کنید، می توانید حوله های کوچکتر را کنار هم بچینید. حوله را روی جوش شیرین بگذارید و 15 دقیقه روی اجاق گاز بگذارید تا خیس بخورد.

5. بعد از15 دقیقه، از همان حوله برای تمیز کردن جوش شیرین استفاده کنید و اجاق گاز را تمیز کنید. حوله خود را مرتباً بشویید و بچرخانید و به ماساژ دادن ادامه دهید تا زمانی که تمام جوش شیرین از سطح خارج شود.

6. از تیغ یا برس اسکراب خود استفاده کنید تا هر گونه زباله سرسختی را که هنوز روی اجاق شیشه ای گیر کرده است پاک کنید. مهم است که این کار را در حالی انجام دهید که اجاق گاز هنوز مرطوب است، بنابراین شیشه را خراش ندهید.

7. دوباره با سرکه تمام کنید. هنگامی که اجاق گاز شما تمیزتر به نظر می رسد، یک بار دیگر با پاشیدن سرکه و تمیز کردن آن با یک پارچه مرطوب، آن را جلا دهید. همه نقاط را با یک پارچه خشک تمیز کنید تا واقعا بدرخشد.

 

اکنون که می دانید چگونه صفحه های شیشه ای اجاق گاز را تمیز کنید، دیگر خیلی سخت به نظر نمی رسد. با استفاده از این روش آسان، دیگر نگران لکه ها و ضایعات سوخته نخواهید بود که ظاهر مدرن و ظریف اجاق گاز شیشه ای خود را خراب می کند.

حتماً اجاق گاز شیشه ای خود را به طور مرتب تمیز کنید تا بتوانید به میزان دلخواه خود غذا بپزید. اکنون یاد گرفته‌اید که چگونه اجاق‌های شیشه‌ای را تمیز کنید، بنابراین از خواندن آن متشکریم!

اگر به هر دلیلی موفق به انجام نظافت آشپزخانه یا منزل نشدید میتوانید از یک شرکت خدماتی حرفه ای کمک بگیرید تا به وسیله متخصصین نظافت، امور منزل به بهترین شکل انجام گیرد.

 

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

با وجود این واقعیت که دو اصطلاح خدمتکار و نظافتچی اغلب به جای هم استفاده می شوند، اما به یک حرفه اشاره نمی کنند. شباهت‌ها به سرعت مشخص می‌شوند، بنابراین در این مقاله به تفاوت‌هایی می‌پردازیم که در تمایز این دو بسیار مهم است.

یکی از بزرگترین تفاوت‌های بین نظافتچی و خدمتکار، مدت زمان کاری آنهاست. آیا آنها طبق یک برنامه منظم کار خواهند کرد - یا شاید حتی در خانه شما زندگی کنند - یا فقط بر اساس نیاز برای انجام تمیز کردن عمیق و بلند کردن اجسام سنگین به آنجا می آیند؟

به عبارت دیگر، نظافتچی کسی است که وقتی کار بزرگی پیش رو دارید با او تماس می گیرید و می خواهید سریع و توسط نیروی نظافت فوری انجام گیرد.

وقتی مشتری درخواست نظافتچی می کند:

تمیز کردن کامل کل آشپزخانه ها از جمله کابینت ها و کشوها، داخل و خارج لوازم خانگی، میز، سینک ظرفشویی، کلید و پریزها، داخل و خارج اجاق ها و مایکروویوها

جاروبرقی و تمیز کردن میز و صندلی.

شستشو و تمیز کردن عمیق کابینت، سینک ظرفشویی، دیوارهای داخلی و خارجی، وان، توالت، کف

شستشو و ضد عفونی حمام، توالت، وان، دوش، سینک

گردگیری قرنیزها، درها، قاب عکس ها، وسایل روشنایی، سطوح کابینت و مبلمان

نظافت پنجره ها و طاقچه ها

تمیز کردن اثاثیه یا فرش با جاروبرقی یا بخارشوی

جاروبرقی، شستشو انواع کفپوش

از طرف دیگر، یک خدمتکار کسی است که به طور منظم به خانه شما می آید، معمولاً 4 تا 6 بار در هفته، حتی ممکن است در خانه یا در محل زندگی شما زندگی کند، و 35 تا 40 ساعت درهفته کار می کند. در صورت استخدام در دفتر یا مواردی از این دست.

آنها از هر چیزی که به صورت روزانه پیش می آید مراقبت خواهند کرد. مرتب کردن تختخواب ، شستن لباس ها، شستن ظروف و مرتب نگه داشتن وسایل، اساساً مانند یک دستیار، مراقبت از همه چیزهای خسته کننده روزانه.

وظایف یک خدمتکارعبارتند از:

گردگیری، جارو کردن و پاک کردن

شستن، تا کردن و اتو کردن لباس ها

شستن، خشک کردن و چیدن ظروف

مرتب کردن تخت و تعویض ملحفه

شارژ لوازم مراقبت شخصی، دستمال توالت وغیره

چیدن اسباب بازی ها و بهم ریختگی ها

سازماندهی عمومی

انجام امور

خرید مواد غذایی

تهیه و پخت و پز غذاهای سالم

پیاده روی و مراقبت از حیوانات خانگی

دفع زباله و بازیافت

اکنون میتوانید با خیال راحت تصمیم خود را بگیرید و متناسب با نیازهای خود از خدمات فوری نظافت یا استخدام خدمتکار منزل در آچاره ثبت سفارش کنید.

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

خانه داری یک کار تمام وقت محسوب میشود. به همین دلیل است که در وهله اول لازم است تا یک نظافتچی خانه استخدام کنید! و در حالی که نظافتچی خانه شما در حال مرتب و تمیز کردن خانه شما می باشد، شما هم می توانید کارهای دیگر خودتان را انجام داده و بین کارهای خود به نظافت کار خود سر بزنید. در اینجا شش نکته در مورد نحوه مرتب نگه داشتن خانه آورده شده است.

هیچ حسی بهتر از زمانی نیست که خانه شما توسط متخصص نظافت تمیز شود. در اینجا چند استراتژی سریع و آسان برای حفظ احساس بکر و جلوگیری از هرج و مرج پس از هر بار مراجعه نظافتچی ارائه کرده ایم.

1. وسایل خود را بردارید

این ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که وسایل خود را به طور منظم برداشته و سر جای خود بگذارید. این شامل وسایل ارسالی توسط پست، لباس، کفش و جعبه است. اگر نظافتچی خانه شما مجبور است انبوهی از وسایل را جمع کند وقت او برای نظافت گرفته می شود، پس اگر شما وسایلتان را مرتب کنید او هم وقت بیشتری برای برق انداختن خانه شما صرف می کند.

2. جارو روزانه

با تمیز کردن سطحی گرد و غبار و شوره به صورت روزانه، نظافتچی خانه شما می تواند بلافاصله پس از ورود به منزل شما می تواند تمیز کردن عمیق را آغاز کند.همچنین با جارو زدن مختصر جلوی درب و پله ها ،نظافت راه پله و مشاعات خود را سبک تر کنید. حتی اگر در گوشه‌ها نروید، یک جارو زدن سریع پنج دقیقه‌ای در صبح باعث می‌شود که خانه شما برای روزی که نظافنچی مراجعه می کند حالت بهتری داشته باشند. اگر چیزی غیر از آب ریختید، سعی کنید آن را همان زمان پاک کنید تا نیاز به تمیز کردن عمیق و اساسی نداشته باشید.

3یخچال خود را تمیز و تازه نگه دارید

یک بسته جوش شیرین را در یخچال خود قرار دهید، که به جذب بوهای قوی کمک می کند. این نه تنها یخچال شما را به مکانی دوستانه تر برای همیشه تبدیل می کند، بلکه تمیز کردن آن را نیز آسان می کند. در این حالت نظافتچی منزل شما مجبور نیست بوهای بد را از بین ببرد، زمان بیشتری برای پرداختن به گردگیری در آشپزخانه شما دارد، همچنین باید هفته ای یک بار غذای قدیمی خود را از داخل یخچال به بیرون ببرید. این کار همچنین بوی بد را از بین می برد و از کپک جلوگیری می کند.

4. پاک کردن لکه های برجسته و قدیمی

اگر متوجه شدید که ژله از کنار شیشه خود در یخچال می چکد، حتماً فوراً آن را برطرف کنید. وقتی چیزی خشک می شود و به سطحی می چسبد، به زمان و انرژی بیشتری برای تمیز شدن نیاز دارد. بیشتر آشفتگی ها را در محل تمیز کنید و نظافتچی خانه شما می تواند پشت سر شما بیاید و سایر جزئیات بپردازد. تمیز کردن مواد غذایی ریخته شده در محل نیز تضمین می کند که حشرات یا سایر آفات را برای نظافت خانه خود جذب نخواهید کرد.

5. پوست پرتقال را آسیاب کنید

پوست پرتقال یا لیمو را با چند تکه یخ در زباله دانی خود بریزید. این کار بوی اتاق را بهتر می کند و بوی غذاهای دیگری را که دور ریخته اید پنهان می کند.!

حالا درخواست نظافت خود را به شرکت نظافت مطمئن سپرده و خیالتان راحت باشد که پس از مراجعه متخصص،هرج و مرجی در کار نیست!

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد این مسئله را تجربه کرده اند که خانه کاملاً آشفته است، بچه ها همچنان مشغول کثیف و نامرتب کردن خانه هستند  و شریک زندگی تان هم هوشمندانه از کمک به شما اجتناب می کند چرا که یک قرار مهم کاری بیرون از خانه دارد.

شما خسته شده اید. شما یک خانه تمیز می خواهید، اما حقیقت این است که خودتان بیش از حد مشغول هستید. شما رویای خانه تمیز و مرتبی را که در مجلات می بینید را دارید، اما به نظر نمی رسد که خودتان قادر به ساخت همچین خانه مرتبی باشید.

در یک نظافتچی منزل به دنبال این ویژگی ها باشید!

وقت آن است که نظافتچی را در تهران، کرج، تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد و هر جای دیگری که در ایران هستید، با مهارت های خانه داری استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. در هنگام استخدام به دنبال این پنج ویژگی باشید تا خانه در کمترین زمان تمیز شود.

فردی که مراقب است

مخفیانه به دنبال کسی هستید که با همان روشی که از خانه خود مراقبت می کنید و تمیز می کنید، نظافت کند. فرد باید مراقب وسایل شما باشد و دقیق باشد.

این ویژگی مهم یک خانه دار است. آنها همه چیز را از ملحفه های شما گرفته تا گلدان عتیقه مادربزرگتان را نظافت می کنند، بنابراین مراقبت بالاترین اولویت است.

 

توجه به جزئیات

اگر نظافتچی را استخدام کنید که به جزئیات توجه کند، خانه را دقیقاً همان طور که می خواهید نظافت خواهند کرد.به همین سادگی.

نظافتچی باید به نیازهای شما گوش دهد و مایل باشد دستورالعمل ها را بپذیرد و مطابق میل شما انجام دهد. اگر می خواهید همه چیز تمیز شود یا از محصولات خاصی استفاده کنید، باید به این جزئیات توجه کنید.

کیفیت خدماتی که از نظافتچی دریافت می کنید بسته به نیروی نظافتی خانم یا آقا به توانایی او در توجه به جزئیات بستگی دارد. آنها نه تنها باید بدانند چه کاری انجام دهند، بلکه باید بدانند که چگونه آن را انجام دهند.

 

سخت کوشی

تمیز کردن کار سختی است. اگر نظافتچی سریع نباشد، پس خودتان نظافت منزل را انجام دهید. شما نمی خواهید کسی را استخدام کنید تا به خانه شما بیاید و تلویزیون تماشا کند یا با شما معاشرت کند.

اگر برای تمیز کردن خانه به کسی پول می دهید، خانه ای می خواهید که از بالا تا پایین تمیز باشد. اخلاق کاری می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه نهایی ایجاد کند.

صلاحیت برای کار

نظافتچی های حرفه ای که خدمات نظافتی با کیفیتی ارائه می دهند، مهارت های خاصی دارند که سایر نظافتچی ها ندارند. این چیزی بیش از جارو کشیدن کف است. افرادی که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند، از نظافت راه پله گرفته تا داخل واحد مسکونی،بهترین محصولات را می شناسند، می دانند چگونه لکه های مزاحم را از لباس ها پاک کنند، چگونه فر را تمیز کنند و همه چیزهایی که تنها آموزش رسمی مستلزم آن است.

اگر نظافتچی حرفه ای باشد، مجوز و مراجع خوبی هم دارد. این موارد بخشی از ویژگی صلاحیتی خواهد بود که آنها به شغل خود می آورند.

امانتداری و صداقت

این نکته احتمالا واضح است. شما نمی خواهید کسی را که قابل اعتماد نباشد به خانه خود یا محل شخصی خود راه دهید. مهم است که فردی را استخدام کنید که به آن اعتماد دارید و حرفه ای رفتار می کند.

شما می دانید که می خواهید نظافتچی استخدام کنید. داشتن یک خانه تمیز یک رویا خواهد بود. به تمام زمان اضافی که این کار در زندگی شما ایجاد می کند فکر کنید.

پیدا کردن یک نظافتچی و مراقبت از همه این موارد به طور همزمان می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر خودتان بسیار مشغول هستید.

به همین دلیل است که ما در آچاره  فقط نظافتچی های خانم و آقا دستچینی داریم که این 5 مهارت را دارا بوده و همه آنها بر اساس سخت ترین معیارها انتخاب شده اند تا بهترین و رضایت بخش ترین نتیجه را به شما بدهند.

همین امروز سفارش نظافت منزل با آچاره را رزرو کنید و دیگر نگران تمیز کردن نباشید.

 

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

برای اینکه ظاهر خانه‌تان را عالی حفظ کنید، باید تلاش زیادی کنید و حسابی انرژی مصرف کنید. اما اگر آن را با برنامه به طور مؤثر و منظم تمیز کنید بیشتر از آنچه فکر کنید برایتان به ارمغان می‌آورد.

یک خانه تمیز و مرتب مکان مناسبی برای استراحت است! فراموش نکنید "خانه" یعنی جایی که قرار است در آن احساس راحتی کنیم. علاوه بر این، هیچ چیز لذت بخش تر از زندگی در یک محیط منظم و سالم نیست. به همین دلیل صرف زمان و انرژی برای نظافت کامل منزل می‌تواند بسیار مفید باشد. اجازه دهید برخی از مزایای نظافت منظم خانه را برای شما بازگو کنیم:

  1. تمیز کردن منظم خانه از آلرژی جلوگیری می‌کند

 نظافت گرد و خاک خانه را از بین می‌برد. به خصوص استفاده از جاروبرقی روی فرش. برای نتیجه بهتر از فیلترهای هوای مخصوص جاروبرقی استفاده کنید.

  1. نظافت میکروب‌ها را از بین می‌برد

 همانطور که احتمالاً می دانید، محافظت از خود و خانواده در برابر بیماری ساده نیست. ضدعفونی و تمیز کردن منظم خانه شما ممکن است تا 98 درصد میکروب‌ها را از بین ببرد.

  1. نظافت از آسم و سایر مشکلات تنفسی جلوگیری می‌کند

 هوای داخل خانه ممکن است توسط کپک و شوره حیوانات آلوده شود. تمیز کردن منظم، کیفیت هوایی که در خانه تنفس می‌کنید بهبود می‌بخشد.

  1. در یک خانه تمیز بهتر می‌خوابید و استراحت میکنید

 هنگامی که ملحفه‌های تخت شما تمیز و خوشبو هستند، هیچ چیز بهتر از پریدن به داخل تخت نیست و روز بعد سرحال از خواب بیدار می‌شوید.

  1. خانه تمیز یعنی مکانی امن برای فرزندان شما.

 کودکان در برابر کپک‌ها، باکتری ها آسیب‌پذیر هستند که ممکن است تأثیر زیادی بر سلامت آنها داشته باشد. همچنین، بعضی کودکان هر چیزی را که روی زمین پیدا می‌کنند در دهان خود می‌گذارند. به همین دلیل مهم است که به طور مرتب خانه را تمیز کنیم و به نظافت راه پله و مشاعات ساختمان اهمیت بدهیم.

  1. پیدا کردن وسایلتان در خانه مرتب ساده‌تر است

 با تمیز نگه داشتن خانه خود در زمان صرفه‌جویی کنید. پیدا کردن وسایل خود در یک خانه مرتب آسان است. چون نیازی نیست وقت خود را برای فهمیدن اینکه لباس مورد علاقه‌تان کجاست تلف کنید.

  1. به شما کمک می‌کند تا فردی کارا شوید.

وقتی خانه خود را مرتبا تمیز می کنید، نیازی نیست که یک روز کامل وقت را به نظافت اختصاص دهید. نظم خانه از استرس‌های غیرضروری که در زندگی پرمشغله رایج است جلوگیری می‌کند.

 درست است که تمیز نگه داشتن خانه با توجه به تمام تعهدات روزانه ممکن است کمی دشوار باشد. اما با یک برنامه منظم و سبک این سختی را کم کنید و نظافت منزل را شیرین کنید

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

اگر قبلاً به استخدام یک نظافتچی قابل اطمینان فکر کرده اید، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد.

تمام جزئیات مربوط به نظافتچی را از قبل بدانید

مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید چه مبلغی را باید به نظافتچی پرداخت کنید و چه فعالیت‌هایی با این مبلغ از نظافتچی خود انتظار دارید تا برای نظافت منزل برای شما انجام دهد. اغلب، ممکن است هزینه های اضافی برای مواردی مانند: پنجره ها، داخل یخچال، فر، قفسه های بلند یا سقف بپردازید.

اگر از آچاره استفاده می کنید، می توانید با قرار دادن برخی اطلاعات در مورد خانه خود، قیمت آنی را به صورت آنلاین دریافت کنید. همچنین می‌توانید موارد اضافی مانند «داخل یخچال»، «داخل فر» و «دیوارها» را اضافه کنید. قیمتی که می بینید همان چیزی است که می پردازید.

تصمیم بگیرید که چه کسی را برای نظافت منزل خود انتخاب کنید

از هر جایی که نظافتچی را استخدام می کنید، مهم است که مطمئن شوید که با او راحت هستید و می دانید برای پول خود چه چیزی به دست می آورید. صحبت کردن با آنها از قبل می تواند مفید باشد و شما باید با خیال راحت سوالات زیادی بپرسید. مطمئن شوید که آنها بیمه مسئولیت دارند. بپرسید وقتی مشکلی پیش می آید چه اتفاقی می افتد؟ وقتی تمیزکننده چیزی را خراب کند خسارت آن چه می شود؟

با آچاره ، پیدا کردن یک متخصص نظافت منزل در منطقه خود آسان است. تمامی نظافتچی های آچاره با تجربه بوده و به طور کامل توسط آچاره تایید صلاحیت شده اند. این بدان معناست که آنها به طور کامل بیمه و بررسی شده اند.

به آنها بگویید چه چیزی را می خواهید تمیز کنید

وقتی نظافتچی آمد، مطمئن شوید که در مورد آنچه می خواهید تمیز شود صحبت کنید. شما می توانید خانه و وسایل را به آن ها کامل نشان دهید و به هر چیزی که نیاز به نظافت دارد اشاره کنید.

با آچاره نظافت خانه خود را شروع کنید!استخدام نظافتچی یک گزینه عالی برای کمک به بازگرداندن زمان و لذت بردن از خانه تمیز است. می‌توانید مستقیماً آنلاین رزرو کنید یا از یکی از کارشناسان ما بخواهید که با شما تماس بگیرند.

  • محمد چراغی
  • ۰
  • ۰

فضای خانه می تواند به شما آرامش دهد و روحیه شما را بالا ببرد. همچنین می تواند به ساده سازی فرآیند تمیز کردن منزل شما کمک کند. بسیاری از ما برای احساس راحتی به فضای مناسبی نیاز داریم، بنابراین بی نظمی می تواند تاثیر زیادی بر زندگی روزمره شما داشته باشد. بی نظمی را نظم بخشیدن می تواند به ما احساس موفقیت بدهد زیرا ثابت می کند چیزهایی وجود دارد که می توانیم کنترل کنیم. در زیر چند نکته اساسی برای تمیز کردن وجود دارد که به شما کمک می‌کند اتاق‌های نشیمن تمیزی داشته باشید.

مشخص کنید که چه ویژگی های شخصیتی  شما باعث شلوغی خانه می شود؟

با شناختن شخصیت خود و زندگی تان، می‌توانید دلایل اصلی به هم ریختگی خانه‌تان را شناسایی کنید.

آیا شما بیش از حد در کار و زندگی شخصی خود غرق شده اید؟

آیا مجبور به نگهداری هر آنچه که در خانه خود هست را دارید؟

آیا زندگی شما بیش از حد آشفته شده است؟

با پرسیدن این سوالات از خود می توانید دقیقاً آنچه را که برای از بین بردن شلوغی خانه خود باید تغییر دهید مشخص کنید. راه حل ممکن است این باشد که اموال فیزیکی خود را رها کنید، وقت بیشتری بگذارید یا ترکیبی از آنها.

برای اجرایی کردن مراحل مهم برنامه ریزی کنید

اگر بدون ایجاد استراتژی خاصی شروع به تمیزکاری کنید، این مراحل می تواند کمی طاقت فرسا باشد، بنابراین بفهمید که قصد دارید با همه چیزهای اضافی و غیر ضروری خود چه کاری انجام دهید. سوالات زیر می تواند کمک کند! یا میتوانید از شرکت خدمات نظافتی منزل مشورت بگیرید.

آن ها را دور می اندازید؟

به شخص نیازمندی می بخشید؟

در سایت ها فروش وسایل دست دوم می فروشید؟

بررسی کنید که چه وسایلی را باید نگه دارید و چه وسایلی را دور بیاندازید

برای خود یک سیستمی پیاده سازی کنید. به این شکل که در حال حاضر از چه چیزهایی استفاده می کنید . در اینجا پیاده سازی دو شکل به شما کمک می کند:

جعبه مقوایی در آشپزخانه

تمام ظروف و لوازم آشپزخانه خود را در یک جعبه مقوایی قرار دهید. زمانی که باید از وسایلی استفاده کنید، آن ها را از داخل جعبه بیرون بیاورید، از آن استفاده کنید و سپس در کشو یا کابینت قرار دهید. پس از یک ماه، متوجه خواهید شد که اغلب از چه چیزهایی استفاده نمی کنید، آن ها وسایلی هستند که داخل جعبه مانده اند.

آویز کمد معکوس

لباس های خود را طوری آویزان کنید که رخت آویز معکوس باشد. وقتی چیزی می پوشید، آن را دوباره در کمد خود قرار دهید و به طور معمول آویزان کنید. پس از چند ماه، می‌توانید آنچه را که به‌طور منظم نمی‌پوشید، پیدا کنید.

استفاده از قانون 80 / 20

این اصل که به عنوان اصل پارتو نیز شناخته می شود، بیان می کند که 80 درصد از اثرات کارها، ناشی از 20 درصد آنها است. به عبارت دیگر، 20 درصد ظروف و لوازم آشپزخانه شما 80 درصد از فعالیت آشپزخانه شما را تشکیل می دهند.

این نوع توزیع در بسیاری از موقعیت ها از جمله طبیعت و فعالیت های اقتصادی رخ می دهد. شناسایی آن 20 درصد به شما نشان می دهد که اولویت های شما از نظر سازماندهی و قرار دادن اشیاء چیست.

همچنین می‌تواند به شما اطلاع دهد که از چه چیزهایی باید خلاص شوید. اگر شما یک احتکار کننده یا فردی هستید که به طور عاطفی به همه چیز وابسته است، باید شروع کنید تنها با آن 20% ارتباط برقرار کنید.

نقاط شلوغ خانه خود را پیدا کنید!

در زمانی که می بینید یک نقطه از خانه شما دارد شلوغ می شود، تمام تلاش خود را بکنید تا نظافت آن منطقه را به فردا نسپارید و همان روز تمیز و مرتب کنید یا درخواست نظافت منزل فوری ثبت کنید.

چه اتاق ها یا مکان هایی از منزل شما مدام شلوغ و نامرتب می شوند؟

کدام قسمت از منزل است که به آن توجه نمیکنید؟

آیا وسیله ای داخل منزل هست که جای مشخصی برای خود ندارد؟

برای چیزهای مهمتر جا باز کنید.

از نوار رنگارنگ برای مشخص کردن جایی که به وسیله ای خاص تعلق دارد استفاده کنید.

خانواده خود را درباره این موارد مطلع کنید.

بگذارید دیگران نیز راه حلی ارائه دهند.

یک زمان مشخص همیشگی را برای نظافت منزل خود اختصاص دهید!

تمیز کردن خانه شما به احتمال زیاد کار راحتی برایتان نخواهد بود بویژه اگر سال ها در همین خانه ساکن بوده اید و به این بهم ریختگی عادت کرده اید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید همه کارها را به یکباره انجام دهید، بهتر است روز یا تاریخی را تعیین کنید که بتوانید زمان و انرژی خود را به آن اختصاص دهید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هر روزتان را به کاری اختصاص دهید، می توانید چند دقیقه را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود به نظافت منزل و تمیز کردن خانه خود بپردازید.

 به یک روندی از تمیزکاری منزل برسید و سپس آن را حفظ کنید

ممکن است نتوانید فوراً فرآیند پاکسازی منزل خود را بهینه کنید.هنگام شروع این کاملاً طبیعی است . ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا فرآیندی وجود داشته باشد که به شما این امکان را بدهد که آشفتگی، منبع آن و آنچه باید در مورد نظافت منزل انجام شود را شناسایی کنید. مهمترین چیز این است که به آن ادامه دهید.

 

  • محمد چراغی