تعمیرات و تاسیسات در محل

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پارکت‌های چوبی و عیوب آن

پارکت‌ها یکی از انواع کفپوش‌ها هستند. این کفپوش‌ها از چوب طبیعی درختان ساخته شده‌اند؛ بنابراین بسیار زیبا و گران‌قیمت هستند. چوب طبیعی مقاومت زیادی دارد؛ اما با گذشت زمان فرسوده می‌شود. مشکلاتی که پارکت‌های چوبی را تهدید می‌کند شامل بی‌رنگ شدن، لق شدن، متورم شدن و ... است. رفع مشکلات پارکت چوبی باید با کمک گرفتن از یک متخصص انجام شود. مجموعه‌ی آچاره با ارائه‌ی خدمات نصب و تعمیر انواع کفپوش‌ها در خدمت شماست. کافیست در سایت یا اپلیکیشن آچاره برای تعمیر کفپوش پارکت چوبی خود ثبت سفارش کنید. در ادامه به بررسی برخی عیوب رایج پارکت‌های چوبی و نحوه‌ی تعمیر آن می‌پردازیم.

رفع کهنگی پارکت چوبی

اولین و رایج‌ترین مشکل پارکت‌های چوبی مربوط به کهنه شدن رویه‌ی آن است. پارکت‌های چوبی مقاومت بالایی دارند؛ اما با گذشت زمان کهنه می‌شوند و نیاز به تعمیر برای حفظ زیبایی ظاهری دارند. ساب زدن پارکت برای برگرداندن زیبایی ظاهری آن از رایج‌ترین شیوه‌های رفع کهنگی پارکت‌های چوبی است. لازم است که پس از ساب زدن رویه‌ی پارکت چوبی، لایه‌ای روغن جلادهنده بر روی آن اجرا شود. این عمل به افزایش طول عمر ظاهر پارکت کمک می‌کند.

رفع لقی پارکت چوبی

لق شدن پارکت می‌تواند علل زیادی داشته باشد. نصب غیراصولی، مشکلات مربوط به کف و ... از رایج‌ترین علل ایجاد لقی در پارکت‌های چوبی است. زمان مناسب برای نصب پارکت‌های چوبی فصل‌های مرطوب سال است. این عمل کمک می‌کند که تایل­ها محکم کنار هم قرار گیرند. شکاف‌های غیرعادی و لق شدن پارکت‌ها ظاهر پارکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را زشت می‌کند. برای ترمیم لقی پارکت چوبی باید قسمت لق شده را انتخاب کنید و تایل آن قسمت را خارج کنید. ابتدا به بررسی علل ایجاد لقی بپردازید و اگر مشکل در نصب یا کف ساختمان است آن را رفع کنید. سپس، تایل جدیدی که تهیه کردید را با دقت نصب کنید. بررسی مشکلات لقی پارکت کاری تخصصی است؛ بنابراین بهتر است که کار خود را به متخصصان مجموعه‌ی آچاره بسپارید.

رفع تورم پارکت چوبی

تورم و باد کردن پارکت‌های چوبی در نتیجه‌ی به هم خوردن سطح رطوبت است. از آنجایی که پارکت‌های چوبی از چوب طبیعی درختان ساخته شده‌اند، نسبت به رطوبت حساس هستند. در صورتی که رطوبت با چوب در ارتباط باشد، چوب باد می‌کند و متورم می‌شود. افزایش یا کاهش رطوبت بر چوب تأثیر دارد. در نتیجه، سیستم‌های گرمایش از کف، ریختن آب بر روی سطح پارکت، لوله‌های تأسیساتی کف و ... ممکن است بر روی ماهیت چوب تأثیر بگذارند و آن را متورم کنند. از آنجایی که اجرای پارکت به صورت تایل‌های جدا از هم است، ترمیم آن کار دشواری نخواهد بود. کافیست قسمت متورم شده را خارج کنید و تایل‌های جدید را پس از رفع مشکل نصب کنید.

به طور کلی، تعمیر و ترمیم کفپوش‌ها کاری تخصصی است که باید به دست متخصصان انجام شود. شما می‌توانید با ثبت سفارش تعمیر کفپوش در مجموعه‌ی آچاره کار خود را به دست بهترین متخصصان در امر نصب و تعمیر کفپوش بسپارید. اگر به خدمات نصب و تعمیر کفپوش نیاز دارید از طریق شماره‌ی 1471 و وبسایت www.achareh.ir با ما در ارتباط باشید.

  • ۰۰/۱۱/۲۷
  • محمد چراغی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی